16 Temmuz 2012 Pazartesi

2012 YLSY Maratonu ve Dikkat Çeken Noktalar

Merhabalar, bugün YLSY 2012 kılavuzu yayınlandı. Kılavuzda başvuru şartları, kontenjanlar gibi bilgiler bulunmakta. Bu yazımızda kılavuzda bulunan bazı önemli noktalara değinilecektir.Kılavuza şu adresten ulaşabilirsiniz. (http://www.osym.gov.tr/dosya/1-60592/h/2012-ylsy-kilavuzu-16-temmuz-2012.pdf)
İlk olarak askerlik şartı ile ilgili madde:
-Askerlik yükümlülüğünü yerine getirmeyenlere aynı seviyede ikinci bir öğrenim izni verilmemektedir.  (1111 sayılı Askerlik Kanunu uyarınca). Yüksek lisans (tezsiz yüksek lisans dahil) öğrenimini tamamlamış olanlara ancak askerlik yükümlülüklerini yerine getirmiş olmaları kaydıyla ikinci bir yüksek lisans izni  verilebilecektir. Yani hali hazırda yüksek lisans yapmış kişiler mutlaka askerliklerini yapmak durumundalar, askerliklerini yapmış olma şartı ile yurt dışına çıkabilecekler.



-Verilen burs karşılıklı olup bursu alan aday, yurt içinde resmi-burslu öğrenim göreceği süre kadar, yurt  
dışında ise, resmi-burslu öğrenim göreceği sürenin iki katı kadar zorunlu hizmetle yükümlüdür. Adaylar,  

bu yükümlülüklerini adına burs kazandıkları yükseköğretim kurumlarında / kurumlarda veya bu kurumların  
uygun göreceği diğer kamu kurum ve kuruluşlarında yerine getireceklerdir. Zaten bu madde YLSY'nin temel şartı bir yıl gidersen iki yıl burda istediğim yerde çalıştırırım demektedir.





-Programlara yerleştirilen adaylardan resmi bir görevde çalışanların yurt içinde ya da yurt dışında öğrenimlerine başlamadan önce görevlerinden istifa etmeleri gerekmektedir. Resmi çalışanlar için istifa etmenin şart olduğunu belirtmektedir.


10 yorum:

  1. Merhabalar,

    Acaba henüz mezun olmamış ama ağustos ayı itibari ile mezun olabilecek durumda olana adaylar da başvurabilir mi yoksa başvuru tarihinde kesin mezun olmamız şartı var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O tarihlerde veya daha once mezun olmaniz gerekmekte

      Sil
  2. mezuniyet işleriniz yetişmezse seneye şansınız olmaz, unutmayınızç

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba arkadaşlar,
    YLSY tercihlerimi yaparken "ALANI İLE İLGİLİ YÜKSEK LİSANS DURUMU" ibaresi var. Ben yüksek lisans yapıyorum fakat alanımın alt dalıyla ilgili. Uluslararası İlişkiler mezunuyum, ekonomi politik üzerine yüksek yapıyorum 1. senem bitti. Ancak ben tekrardan yüksek lisans yapmak istiyorum örneğin siyaset ve sosyal bilimlerde. Kafam çok karıştı. Ben şimdi yüksek lisans alanına ne yazmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba YLSY hakkında daha fazla bılgıye ıhtıyacım var. benım bıldıgım bu bproje 2010 a kadar olan 5 senelık bır projeydı 2012 YLSY yazdıgını gorunce sasırdım acıkcası. 2013 de de duzenlenıcek mı oyleyse sartalrına nerden ulasabılırım

      Sil
    2. ylsy dediğiniz gibi 201o da bitmesi gerekiyordu ama proje halen sürüyor, sanırım 2013de de projenin süreceği söylenebilir.

      Sil
  5. Merhabalar. Ben bugün başvurumu yaptım ama mezuniyet işlemlerin önümüzdeki hafta bitecek ve son başvuru pazartesi yazıyor. Bu durumda benim başvurum kabul edilmeyecek mi ve önümüzdeki sene başvuru hakkımı yitirmiş mi olacağım.

    YanıtlaSil
  6. Mezuniyet işlemleri ile alakalı sorumu ben araştırdım. Adminin dediği gibi kesin mezun olmanız gerek fakat kabul surecınde bizlerden belgeler isteyecekler bu belgeler arasından okumus oldugunuz üni den mezun olmustur ama mezun işlemleri devam etmektedir diye yazı alıp gondercegınız belgelere eklersenız kabul edeceklerını söylediler. Yeni Mezun olup çıkış belgesi alamayanların dikkatine . . .

    YanıtlaSil
  7. askerlikle ilgili yaptığınız yorum yanlış!
    askerliğini yapmamış olanlara ikinci bir yüksek lisans izni verilmemekte diyor kılavuzda. yani doktora şansı verilmekte. yüksek lisanını tamamlamış bir arkadaş askerliğini yapmış bir arkadaş askerliğini yapmamış olsa bile doktora programları için bu burstan istifade etmek suratiyle yurt dışına burslu statüde gidebilir.

    YanıtlaSil